Verseny határok nélkül - HR kutatás

Hogyan hatnak a nyelvi és interkulturális készségek a hazai cégek üzleti sikereire?

A Magyarországon működő nemzetközi, illetve a külpiacokra is kilépő hazai vállalatok többségénél az angol nyelv az első számú üzleti nyelv, mégis, a cégek kétharmada tapasztalt már kommunikációs nehézséget a külföldi érdekeltekkel való együttműködés során.

Az Angloville “Verseny határok nélkül” kutatása azt vizsgálta, hogyan befolyásolja a munkatársak nyelvismerete és interkulturális kommunikációs készségei a cégek nemzetközi üzleti sikereit. A tanulmány 75 vállalat felső vezetőjének kérdőíves felmérésén és személyes interjúin alapul, a legfontosabb eredményeket alább foglaltuk össze.

tapasztalt már kommunikációs nehézséget a külföldi érdekeltekkel való együttműködés során
szerint a közös nyelv hiánya, nem megfelelő szintű ismerete okozza a legtöbb problémát
pozitívan értékeli a multikulturális környezet hatását a vállalat sikereire és innovációs képességére

HR kutatás nemzetközi kitettség


A megkérdezett vállalatok közel több mint fele arra számít, hogy a következő években tovább fog nőni a nemzetközi kitettségük. Intenzívebb kapcsolatra számítanak a külföldi partnerekkel, tovább terjeszkednek külföldön, sokuknál a külföldi anyavállalattal való viszonyban számítanak szorosabb kötelékre.

Mindez tovább erősíti a megfelelő nyelvtudás és kulturális érzékenység szükségességét.

HR kutatás kommunikációs nehézségekA cégek közel kétharmadában tapasztaltak már kommunikációs nehézségeket a külföldi üzleti érdekeltekkel – vevőkkel, beszállítókkal, más partnerekkel – és az anyavállalattal való kommunikáció során.

Ezek a nehézségek akadályozzák az információ gyors áramlását, és lassítják az üzleti döntési folyamatot.

 

HR kutatás nyelvtudás hiányaA válaszokból az is kiderül, hogy a külpiaci sikereket még mindig a nyelvtudás hiánya nehezíti leginkább. Ez igaz mind az angol mind más nyelvek használatára, miközben még ma sem ritka, hogy tolmács alkalmazásával oldják meg a helyzetet.

A kutatásban részt vevő cégek sokszor tapasztalták, hogy a nyelvtudás hiányából fakadó félreértések gyakran nem a nyelvi készségek szintjéből, hanem az értelmezés- és gondolkodásbeli különbségekből adódnak.

HR kutatás angol nyelvismeret szükségességeA vállalatcsoporton belüli kommunikáció szinte minden nemzetközi hátterű magyar cégnél angol nyelvű. Az angol nyelvnek az üzleti életben elfoglalt erős helyzetét mutatja olyan példa is, amikor német központú cég volt kénytelen a belső kommunikációban is áttérni az angolra.

Az angol nyelv azonban azoknál a cégeknél is napi szinten használatos, melyeknek nincs külföldi tulajdonosi kötődése – a megkérdezett cégek 76%-ánál gyakran, napi szinten szükséges használni az angolt.

A fenti adatokat tükrözve a nyelvtudás legnagyobb hasznát a cégek három területen látják: a vállalatcsoporton belüli kommunikációban, a beszerzés, beszállítókkal való kapcsolattartás területén, valamint értékesítés és ügyfélkommunikáció során.

esetén a cégnél gyakran, napi szinten szükséges használni az angol nyelvet
biztosítja a nyelvi képzések valamilyen formáját a munkavállalók számára
bővítette a céges nyelvi képzésekre rendelkezésre álló keretet az elmúlt három évben
nem tartja elegendőnek a cég által nyújtott nyelvi képzések mennyiségét

 

 

 

 

 

Horváth Alex

ügyvezető

+3630 255 4845

info@angloville.hu

Kapcsolat
Üzenet küldése
Üzenet elküldve