• 0.000000lag
  • 0.000000lag
  • 0.000000lag
  • 0.000000lag
  • 0.000000lag

Üzleti angol kommunikáció: 15 hasznos online marketing kifejezés

2019. március. 29.

PPC, CPC, CTR, SEO? Számodra is ijesztőek ezek a rövidítések? Úgy érzed, hogy egyszerre szeretnéd fejleszteni az online marketing stratégiád, az angol tudásod és az üzleti angolt is elsajátítanád?  

 

Az üzleti angol sorozatunkban olyan témákat dolgoztunk fel az eddigiekben, mint a hatékony értékesítés, hasznos angol kifejezések tárgyalások levezetéséhez, vagy akár angol állásinterjúkra való felkészülés. Ha érdekel az üzleti angol kommunikáció, olvasd el a témában íródott további cikkeinketet is

 

Amennyiben marketinggel foglalkozol, az online marketing szakkifejezések ismerete elengedhetetlen számodra. Azonban ezek az angol kifejezések jóformán csak angol nyelvű forrásokból érhetőek el, a magyar fordításaik sokszor homályosak. Arról nem is beszélve, hogy a kifejezések zöme rövidítésekből és szakszavakból áll.

 

Ha szeretnéd a nyelvi korlátaid leküzdeni, magabiztos bemutatókat tartani angol nyelven, folyékonyan társalogni partnereiddel angolul, szívesen látunk az Angloville nyelvi programon. Már számos szakembernek, cégvezetőnek segítettünk nyelvi korlátai leküzdésében intenzív angol programunkon.

 

Érdekel az Angloville módszer!

 

Cikkünkben 15 olyan hasznos digitális marketing kifejezést gyűjtöttünk össze, amelyet minden kezdő online marketingesnek ismernie kell. Akár digitális ügynökséggel dolgozol együtt, akár egyedül vágsz bele a digitális marketing útvesztőjébe, ezek az angol kifejezések és rövidítések mindenképp hasznodra válnak:

 

Online marketing kifejezések

 

1. CTA- Call to action

Egy olyan kifejezés, amely cselekvésre szólítja fel a weboldal látogatóját.

E.g. We need a good CTA after the first paragraph.

Pl. Egy jó CTA-re lenne szükségünk az első bekezdés után.

 

2. CTR- Click Through Rate

Egy hirdetésre érkezett kattintások aránya.

E.g. What was the CTR of our last email campaign?

Pl. Mi volt a CTR-je a legutóbbi email kampányunknak?

 

3. CPA- Cost Per Acquisition

Egy konverzió megszerzésének a költsége.

E.g. This CPA is way too high for our budget. We should reduce it by 1 dollar.

Pl. Ez a CPA nagyon magas a büdzsénkhez képest. Egy dollárral csökkenteni kellene.

 

4. CPC- Cost Per Click

Egy kattintás költsége hirdetéseknél.

E.g. The CPC for this specific ad is 0.7$.

Pl. Az adott hirdetés CPC értéke 0.7$.

 

5. Conversion

Konverzió: egy marketing stratégia célja. Ez lehet eladás, feliratkozás a hírlevélre, jelentkezés egy eseményre.

E.g. We have 150 conversions from the last three emails we’ve sent.

Pl. 150 konverzió érkezett az elmúlt három email-ünkből.

 

6. Affiliate program

Partnerprogram: akik a partnerprogramban részt vesznek, egy adott cég termékét ajánlják másoknak, amiért cserébe a termék árából jutalékot kapnak.

E.g. Our affiliate program is generating a lot of sales! We should find more affiliates to work with.

Pl. A partnerprogramunk rengeteg eladást generál! Több olyan partnert is keresnünk kellene, akivel dolgozhatnánk.

 

7. Impressions

Hány ember látta az adott hirdetést.

E.g. We should have at least 15000 impressions for this Facebook ad.

Pl. Legalább 15000 impression-re lenne szükségünk a Facebook hirdetésünkhöz.

 

8. Organic reach

Organikus, természetes elérések száma: egy keresőszóra érkező, nem fizetett látogatók száma.

E.g. Our organic reach went up after we used the right keywords.

Pl. Az organikus elérések száma növekedett, amióta a megfelelő kulcsszót elkezdtük használni.

 

9. Paid Traffic

Fizetett forgalom: hirdetésekből bejövő forgalom egy weboldalon.

E.g. This month’s sales offers should be promoted online: the cost of paid traffic is very low.

Pl. Az e havi leárazásokat online is hirdetnünk kellene: a fizetett forgalom ára nagyon alacsony.

 

10. SEO- Search Engine Optimization

Keresőoptimalizálás: célja, hogy egy adott kulcsszóra a weboldalunk a keresőmotorok első oldalán szerepeljen.  

E.g. To improve our SEO, we need to find relevant keywords first.

Pl. A SEO fejlesztéséhez először releváns kulcsszavakat kell keresnünk.

 

11. Landing Page

Érkezési oldal: az az oldal, amit a hirdetésre kattintott látogató először lát.

E.g. Our landing page is converting very well: we had 56 sales this month!

Pl. A landing page-ünknek nagyon jó a konverziója: ebben a hónapban már 56 eladásunk volt!

 

12. Bounce Rate

Azon látogatók százaléka, akik a landing page-t anélkül bezárják, hogy átkattintottak volna más oldalakra.

E.g. The bounce rate of this page is very high. Let’s see what can we do to lower these numbers.

Pl. Az oldal bounce rate-je nagyon magas. Lássuk, hogyan lehetne ezt a számot csökkenteni.

 

13. Content

Tartalom

 

14. Lead

Olyan személy, aki érdeklődik a termékünk iránt, és a személyes információit, elérhetőségét valamilyen formában megosztotta velünk.

E.g. The leads from the landing pages are very valuable to us.

Pl. A landing page-ekről érkező lead-ek nagyon értékesek számunkra.

 

15. Lead nurturing

Az a folyamat, amikor az érdeklődő személyt olyan hirdetéssel, tartalommal látjuk el, ami számára releváns.

E.g. The lead nurturing strategy should focus on social media too!

Pl. A lead nurturing stratégiánk a közösségi médiára is fókuszáljon.

 

Érdekel az üzleti angol kifejezések világa? Olvasd el a témában íródott cikkeinket!

18 üzleti angol kifejezés a marketing világából

14 hasznos marketing kifejezés vállalkozóknak- angolul

Az Angloville módszer: Nyelvi bemerítés

11 üzleti angol kifejezés tárgyaláshoz