• 0.000000lag
  • 0.000000lag
  • 0.000000lag
  • 0.000000lag
  • 0.000000lag

Vezényeld úgy a feladataidat, mint egy karmester! – Projektmenedzsment üzleti angol kifejezésekkel

2016. október. 6.

Minden vállalat projektmenedzsment alapokon működik, melyben a megfelelő üzleti angol nyelvismeret kiemelt jelentőséggel bír. A projektmenedzsment megszervezi és irányítja az erőforrások megfelelő felhasználását. Az alábbiakban röviden áttekintjük az elméleti hátteret, majd olyan üzleti angol kifejezéseket említünk, amiket használva nemzetközi közegben is sikeresek lehetünk.

 

Habár rengeteg stratégia létezik egy-egy projekt végrehajtására, négy fő pontban az összes megegyezik:

  1. Indítás. Ebben a szakaszban készül el a projekt alapító dokumentuma. Az üzleti angolban például project charter-nek, project definition plan-nek vagy inception report-nak hívott irat többek közt tartalmazza az ügyfelek, szponzorok igényeit, a projekt által elérendő célokat, a projektvezető és a tagok működési körét, a projekt költségvetését, ütemezését.
  2. Tervezés. Az indítás után a tervezési fázisban a projektet még jobban részleteire bontják a közreműködő tagok. Meghatározzák a részfeladatokat, elkészítik az erőforrás és az időbecsléseket, és mindezek alapján véglegesítik a költség- és ütemtervet.
  3. Végrehajtás. Az első két fázis után a tényleges végrehajtás következik. Az erőforrások nagy részét itt használják fel. Célszerű minőségbiztosítási és teljesítményértékelési mellékfolyamatokat beépíteni a rendszerbe.
  4. A folyamatnak ez a része veszi észre az esetleges különbségeket a projekt tervezett és tényleges megvalósítása között. Az ellentmondásokat feltárva a tervezés fázist új, releváns információval látja el.

A fentebb említett négy pont sikeres végrehajtása jelenti a kihívást a projektmenedzser munkájában. Ahhoz, hogy nemzetközi környezetben sikeresen tudjunk kommunikálni, elengedhetetlen a megfelelő üzleti angol szókincsünk használata. Az interneten már számos weboldalon találhatunk segítséget ennek fejlesztéséhez. Az alábbiakban mi is összegyűjtöttük a leghasznosabb kifejezéseket:

  • Kickoff meeting: projektindító megbeszélés, találkozás. Az első találkozás, ahol a projektben résztvevők találkoznak egymással.
  • Milestone: mérföldkő, határkő. Fontos eseménye a projekt folyamatának.
  • Event chain diagram: folyamatábra. Megmutatja, hogy adott események hogyan kapcsolódnak egymáshoz és miként befolyásolják egymást.
  • Risk management: kockázatmenedzsment. Feladata, a kockázatok felismerése, elemzése, megítélése és kezelése, hiszen a kockázatok a projekt teljes időtartama alatt jelen vannak.
  • Task analysis: feladatelemzés. A feladatok elemezése, és azok lebontása, hogyan kell pontosan az adott feladatot elvégezni és milyen alfeladatok szükségesek hozzá.
  • Work stream: munkafolyamat. Munkalépések sora, a kezdettől a végig.
  • BCWP: Budgeted cost of work performed, az elvégzett munka költsége
  • BCWS: Budgeted cost of work scheduled, a tervezett munka költsége
  • Stakeholders: Érdekelt felek, a projektben érintettek.
  • Assessment: Felmérés, vizsgálat és elemzés annak ellenőrzésére, hogy egy szabványt vagy a megadott útmutatásokat betartották-e.

Ha szeretnél még többet megtudni a projektmenedzsmentről és a hozzá tartozó angol üzleti kifejezésekről, akkor keresd fel az Angloville weboldalát, ahol további cikkek segítenek a felkészülésben. Ha pedig élesben szeretnéd gyakorolni az üzleti angol kifejezéseket, akkor jelentkezz egyhetes vagy hétvégi programunkra, ahol anyanyelvi mentorok segítenek elsajátítani a leghasznosabb kifejezéseket.

Kép: Designed by Freepik

 

 

Schlemmer Jakobina

Schlemmer Jakobina

ügyfélkapcsolati specialista

Tel: +36 30 255 4845

Email: [email protected]

Angloville Kft.

1095 Budapest

Soroksári út 48.

 

További irodák:

Angloville Lengyelország – Varsó, Kielce

Angloville Románia – Bukarest

Angloville Csehország – Prága

Kapcsolat

Üzenet küldése
Üzenet elküldve