• 0.000000lag
  • 0.000000lag
  • 0.000000lag
  • 0.000000lag
  • 0.000000lag

A hatékony értékesítés titka – Üzleti angol kifejezések sales területen 2. rész

2019. június. 13.

Az angol üzleti nyelvben finom célzásokkal eredményesen áraszthatsz hitelességet, de rosszul használva őket ugyanolyan könnyen fedheted fel hozzá nem értésed is. Ez az állítás hatványozottan igaz az értékesítés területére. Rengeteget számít, hogy ügyfeleiddel való kommunikációd során mit, és hogyan mondasz – a kulcskérdés itt az, hogy mennyire tudod felkelteni az érdeklődést a téma iránt, majd hogyan tudod eredményesen lezárni az értékesítési folyamatot.

Sales kifejezések sorozatunk második részét két részre lehet bontani. Először is, összefoglaltuk neked a hatékony értékesítés kulcspontjait 5 egyszerű lépésben, melyek észben tartásával könnyebben adhatsz el többet vásárlóidnak. Ezeket egészítjük ki neked olyan angol üzleti kifejezésekkel, melyeket az értékesítés során használhatsz. Ha még nem olvastad első cikkünket a témában, akkor ezen a linken megteheted!

Ha szeretnél még több üzleti angol kifejezést elsajátítani a gyakorlatban is, és magabiztos, folyékony angoltudásra szert tenni anyanyelviek segítségével, szívesen látunk az Angloville nyelvi programon, ahol már számos szakembernek, cégvezetőnek segítettünk nyelvi korlátai leküzdésében.

 

1. A felkészültség különösen fontos

Ahhoz, hogy sikeres értékesítő legyél, elengedhetetlen, hogy vásárlóid megbízzanak benned, és az adott téma szakértőjeként tekintsenek rád. Ez manapság különösen fontos (és nagyobb kihívás), hiszen a kutatások azt mutatják, hogy a vásárlók több, mint 70%-a utánanéz a terméknek online, mielőtt vásárolna. Mint értékesítő, meg kell birkóznod a vásárlók alapos felkészültsége okozta kihívásokkal, hogy személyre szabott tanácsokkal mélyítsd tovább tudásukat.

Kifejezések:
– Based on researches, our product is 5% more efficent than our competitors’ when it comes to…. – Kutatások szerint a mi termékünk 5%-al hatékonyabb, mint versenytársainké, ha…
– We are continiously testing our products with independent experts, that’s how we can ensure a constant improvement in quality. – Folyamatosan teszteljük termékeinket független szakértőkkel, így tudjuk garantálni az állandó minőségjavulást.

2. Hallgass figyelmesen és legyen benned empátia

Egy sikeres értékesítő őszintén segítőkész. Figyelmesen hallgasd vásárlód igényeit és fenntartásait, és válaszaidban mindig kínálj megoldást számukra.
Ha nem érted meg részleteiben az igényeket, nem tudsz pontos megoldást kínálni, és gyorsan elveszted hitelességedet.

Kifejezések:
– Based on what you just said to me, you are looking for this specific product which we can offer you at a price as low as.… – Azok alapján, amit most elmondott nekem, Ön kifejezetten ezt a termékünket keresi, amit legolcsóbb áron ….. összegért tudunk ajánlani
– I personally recommend you to try out this product instead, becase its features would better suit your demands. – Személyesen azt ajánlom, hogy inkább ezt a termékünket próbálja ki, mivel jellemzői jobban illenek igényeihez.

3. Átlátható és jól strukturált rendszer

Vezess egy folyton naprakész listát potenciális ügyfeleidről, amin minden személyhez hozzárendeled igényeit, érdeklődésük mértékét és beszélgetéseitek időpontjait. Ezek tudatában már besorolhatod leadjeidet különböző kategóriákba, erősségük/relevanciájuk szerint. Így könnyebben döntheted el, melyik stratégia lesz a leghatékonyabb az ügyféllel szemben. Fontos kidolgozni egy folyamatot arra, hogy hogyan érheted el eladási célkitűzéseid. Legyenek pontos céljaid, hogy például egy héten hány potenciális ügyféllel kell kapcsolatba lépned.

Kifejezések:
– A specific course of action is need to be taken in order to increase the number of strong leads in our system. – Egy speciális folyamatot kell alkalmaznunk, hogy növeljük a rendszerünkben az erős leadek számát.
– Our weekly goal is to reach out to at least 15 prospects and to deliver the sales pitch to 5. – A heti célunk az, hogy legalább 15 lehetséges vásárlóval lépjünk kapcsolatba, és ezek közül 5-tel ismertessük a termékünket.

4. Mindig legyenek kész válaszaid

Legyél felkészülve arra, hogy esetleges vásárlóid kifogásait azonnal kell kezelned. Abból indulj ki, hogy nagy valószínűséggel olvastak értékeléseket termékedről vagy szolgáltatásodról, és összehasonlították ajánlatodat versenytársaidéval.

Kifejezések:

– I understand your concern over this particular service, however, if you take it into consideration that…… – Megértem az aggodalmát ezzel a szolgáltatással kapcsolatban, azonban, ha figyelembe veszi, hogy…
– We have several alternative solutions to your problem, such as… – Több alternatív megoldást is kínálunk a problémájára, mint például…

 

5. Mindig beszéljétek meg a következő lépést

Valahányszor, amikor személyesen vagy telefonon beszélsz ügyfeleiddel, javasolj egy következő konkrét cselekvést. Ha a beszélgetés alkalmával nem tudod lezárni az üzletet, kérdezd meg, hogy össze tudnátok-e ülni egy következő alkalommal, hogy folytassátok a részletek átbeszélését. Így el tudod dönteni, hogy megéri-e folytatni, vagy csak idő- és energiapazarlás.

Kifejezések:
– I feel like we still have plenty of things to discuss, so may I suggest to finish it up for now, and continue at another occasion? – Úgy érzem, még sok dolgot át kell beszélnünk, szóval azt javasolnám, hogy most zárjuk le, és folytassuk egy következő alkalommal.
– What do you think about scheduling a follow-up meeting on next Friday at 4pm? – Mit szólna hozzá, ha beütemeznénk egy következő találkozót jövő hét péntekre, délután 4 órára?

 

Ha hasznosnak találtad cikkünket, figyelmedbe ajánljuk üzleti angol kifejezésekről szóló további blogbejegyzéseinket is, ahol volt már szó projektmenedzsmentről, segítettünk, hogyan tehetnéd színesebbé prezentációdat vagy motivációs leveleidet is.

Ha pedig érdekel az Angloville nyelvi sziget intenzív bentlakásos anyanyelv angol programja, keresd fel weboldalunkat, vagy írj nekünk az info@angloville.hu email címre.