18 üzleti angol kifejezés a marketing világából

Dec 18, 2019

A nemzetközi üzleti környezetben elengedhetetlen készség, hogy angolul is tisztában legyünk azokkal az üzleti kifejezésekkel, amit munkánk vagy tanulmányaink során használunk. Ez a marketing területén hatványozottan igaz, hiszen rengeteg kifejezéssel találkozhatunk, ami a magyar nyelvben nem található meg, lefordítva pedig értelmét veszti.

Előző posztjainkban találkozhattatok már sales (azaz értékesítés) területén használatos üzleti kifejezésekkel, és tekintve hogy az értékesítés és marketing kéz a kézben jár, helyénvaló, hogy erről is írjunk.

Ha szeretnél még több üzleti angol kifejezést elsajátítani a gyakorlatban is, és magabiztos, folyékony angoltudásra szert tenni anyanyelviek segítségével, szívesen látunk az Angloville nyelvi programon, ahol már számos szakembernek, cégvezetőnek segítettünk nyelvi korlátai leküzdésében.

 

A marketing annak a tudománya, hogyan térképezd fel a piacot, találd meg az ideális célközönséget, majd juttasd el a termékedet hozzájuk. Ha nemzetközi környezetben dolgozol, és a marketing kapcsán kell elképzeléseidről angolul meggyőznöd a külföldi ügyfeleket, kollégákat, vagy egyszerűen csak jobban szeretnéd érteni mi hangzik egy-egy marketing témájú megbeszélésen, fontos ismerned azokat az üzleti angol kifejezéseket, amik ilyenkor használatosak.

Először álljon itt néhány példa arra az esetre, amikor egy termék vásárlók felé történő kommunikációja a téma:

  • What sets our product apart – ami megkülönbözteti a termékünket a többitől
  • Product differentiation will be key in this market – a termék differenciáció/megkülönböztetés kulcsfontosságú lesz ezen a piacon. Ami megkülönbözteti a termékünket versenytársak termékeitől.
  • Let me highlight the unique selling points – Had emeljem ki a termék legfontosabb megkülönböztető tulajdonságait. A termék olyan tulajdonsága, amely egyedivé teszi azt az ügyfél szemében. Ezeket érdemes felsorolni egy termékleírásban.
  • We will focus on the following communication channels – a következő kommnikációs csatornákra fogunk fókuszálni

Egy termék előnyeinek bemutatásakor használhatók az alábbi kifejezések (pl. egy értékesítő által):

  • Use value instead of price – Az érték szót használd az ár vagy költség helyett, sokkal pozitívabb töltetű szó.
  • I can guarantee you won’t regret it – Garantálom, hogy nem fogod megbánni! Azaz vállalj kezességet a terméked/szolgáltatásod után, hogy a vásárlód úgy érezze, semmit se veszíthet, csak nyerhet.
  • This product truly is amazing/ brilliant/ outstanding – Ez a termék valóban nagyszerű/ bámulatos/ kiemelkedő. Ne félj erős, pozitív töltetű szavak használatától, a vásárló reagálni fog arra, ha valami nagyszerű.
  • Discover its benefits .. – Fedezd fel az előnyeit…. Arra utal, hogy van valami új és ismeretlen a vásárló számára.
  • Act now, because it’s a limited time offer! – Cselekedj azonnal, hiszen az ajánlat csak korlátozott ideig érvényes!
  • Everything you need is included in this deal. – Az ajánlat mindent tartalmaz, amire szükséged lehet. A te terméked vagy szolgáltatásod az egyetlen, amit a vásárlónak meg kell vennie, hogy elérje a célját.
  • It’s a proven fact, that… – Bizonyított tény, hogy… Azaz emlékeztesd a vásárlót, hogy üzleted vagy szolgáltatásod kiállta a próbákat.
  • Such a bargain! – Szabad fordításban nagyjából: Micsoda alku! Hiszen ki ne szeretne egy jó üzletet kötni?
  • No obligation.. – Nem kötelező érvényű…

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a marketingen belül az online marketing. Éppen ezért fontosak azok az angol kifejezések, amelyek a digitális marketing világban használatosak. Nézzük meg párat erről a területről:

  • The bounce rate on our mobile site is way too high – A „lepattanási ráta” a mobil oldalunkon túl magas. A bounce rate azoknak az online látogatóknak az aránya, akik az oldaladon landolnak, majd kattintás nélkül továbbállnak.
  • Clickbait – Egy hangzatos, gyakran minden valóságalapot nélkülöző figyelemfelkeltő link egy weboldalon, mely arra bátorít, hogy klikkelj rá.
  • We put a newsletter subscription form on our landing page  Elhelyeztünk egy hírlevél feliratkozási űrlapot az érkezési oldalunkon. A hírlevél feliratkozás az emailben küldött tájékoztató hírlevelekre vonatkozik. Az érkezési oldal, pedig ahova az online látogató először érkezik a weboldalunkon.
  • The keyword density on this page is too low – A kulcsszó sűrűség ezen az oldalon túl alacsony. A keresőszó, azaz a kulcsszó vagy kifejezés, amire a vásárlók rákeresnek, ebből egy adott oldalon/szövegben nem jó sem ha túl sok, sem ha túl kevés van.
  • Online reputation management – Annak kontrollálása, hogy a Google előbb mutassa a jó híreket cégeddel kapcsolatban, illetve a rossz híreket hátraküldje a sorban, illetve, hogy milyen vélemények jelennek meg rólad a közösségi médiában.

Ha hasznosnak találtad cikkünket, figyelmedbe ajánljuk üzleti angol kifejezésekről szóló további blogbejegyzéseinket is, ahol volt már szó értékesítésről, segítettünk, hogyan tehetnéd színesebbé prezentációdat vagy motivációs leveleidet is.

Ha pedig érdekel az Angloville nyelvi sziget intenzív bentlakásos anyanyelv angol programja, keresd fel weboldalunkat, vagy írj nekünk az info@angloville.hu email címre.

Hasonló bejegyzések:

Jelentkezés / kapcsolatfelvétel

Bezár