Nyelvi bemerítés – a Több mint testőr az Angloville-ben
Nálunk járt Vámos Erika népszerű műsora, a Több mint testőr. A rövid klipből kiderül, miért egyedülálló a nyelvi bemerítés módszere az angol tanulásban, hogyan különbözik a hagyományos nyelvtanfolyamoktól, és miként segít már néhány nap alatt a gondolkodásunkat is átállítani angolra.
A módszerről és a felnőtt valamint junior programokról honlapunkon többet is megtudhatsz.
Az interjú a nyelvi bemerítés módszertanát járja körbe. Előtte azonban bemutatkoznak az Angloville anyanyelvi mentorai:
-Hi, I’m Elijah and I’m from Canada.
-Hi, I’m Euoan, I’m from Ireland.
-I’m Erin, I’m from the United States, from Texas.
-Hello, I am Jonathan and I am from California, USA.
-Hi, my name is Sebastian and I’m from London, England, but I now live in Budapest.
Vámos Erika: Ha a felnőtt emberek egy hétig együtt vannak, akkor nem lehet akármivel megtölteni ezeket az órákat, felnőtt dolgokról kell beszélgetniük. A ma esti program ez lesz?
Horváth Alex: Minden nap van egy óránk ebéd előtt, amikor kis csoportokban prezentációt gyakorolnak a résztvevők ebéd előtt, és ez ennek a felnőtt nyelvi tábornak a része. Négy-öt fő összeáll, és kitalál valami újat – egy országot, egy terméket -, összerakja, és utána kiáll, hogy prezentálja a többiek előtt, természetesen angol nyelven.
VE: Ez egy speciálsi, külön módszer, vagy maguk formálják a résztvevők, hogy éppen merre viszik a tanfolyam irányát?
HA: Ez a nyelvi bemerítés módszere, amit a hatvanas években fejlesztettek ki Kanadában. Azt jelenti, hogy a tanuló nem a nyelvre fókuszál közvetlenül, hanem a nyelvet használja más témák feldolgozására. Egy felnőtt angol táborban ez azt jelenti, hogy különböző gyakorlati szituációk zajlanak angolul, és ennek egy melléktermékeként fejlődik a beszédkészség, az angol nyelven való önkifejezés.
VE: Most itt körülöttünk minden asztalnál lehet hallani – már belehalgattam – egy anyanyelvi angol tanárt, vagy inkább mentornak hívják, és mindig van mellette valaki, akinek magyar neve van, látom a névtábláján, tehát ő lehet a “nebuló”. Tanítja őt beszélgetni? Miről beszélgetnek most?
HA: Minden órában másról beszélgetnek. Egy nyelvi bemerítéses programon az a lényeg, hogy minél többféle témát, minél szélesebb témakört felöleljenek. Naponta 10-12 órában különböző – akár üzleti, akár általános angol témákban – érdekes kérdésfelvetések alapján beszélgetnek. Mindig kapnak hozzá új szavakat, új idiómákat, amiket át tudnak beszélni, tehát a szókincsük is jelentősen bővül egy hét alatt.
-Hello, I am John Dodd and I’m from Texas.
-My name is Ryan and I’m from Luton in England.
-My name is Steven Zoni and I’m from Montreal.
-Hi, my name is Jason Link, and I’m from Hamilton, Canada.
HA: Egy ilyen intenzív bentlakásos programon mindenki folyamatosan, napi 12 órában angolul kommunikál, és mindig anyanyelviekkel, hiszen itt egy tanulóra jut egy anyanyelvi mentor. Így nem csoportban történik a tanulás, hanem 100%-ban az adott tanulóra koncentrálva.
VE: Egészen különböző korosztályok képviselői ülnek itt. Nem tudom, hogy miért gondoltam, hogy feltétlenül huszonéveseknek van erre idejük, vagy éppen kedvük, dehát itt negyven-, ötvenéves embereket is látok, akik még meg akarnak tanulni angolul. Dehát miért ne akarnának?
HA: Ezeken a programokon jellemzően a 30-50 éves korosztály vesz részt, de a legfiatalabb résztvevőnk 21 éves volt, a legidősebb pedig 69. Ugyanez a módszer pedig elérhető a középiskolás korosztály számára is junior programok formájában, ahol a mentorok is fiatalabbak, jellemzően aktív egyetemisták, vagy nemrég végzettek neves külföldi, angolszász egyetemekről.
Hasonló bejegyzések:
Tanácsok a külföldi nyelvi táborhoz – Angloville az Életforma oldalán
Tanácsok a külföldi nyelvi táborhoz – Angloville az Életforma oldalán Hogyan hozzuk ki a legtöbbet a nyárból? Kommunikációalapú nyelvoktatást szorgalmaznak a közoktatásban. Ennek egyik első kézzelfogható bizonyítéka lehet, hogy...
Külföldön fejleszthetik tudásukat a diákok – Angloville a VEOL oldalán
Külföldön fejleszthetik tudásukat a diákok – Angloville a VEOL oldalán A Nemzeti alaptanterv új tervezetében „kommunikációalapú nyelvoktatást” szorgalmaznak a közoktatásban. A kommunikációs fókusz első kézzelfogható bizonyítéka...
A régióban a magyar diákok félnek a leginkább angolul megszólalni – nemzetközi kutatásunk a 444.hu-n
A régióban a magyar diákok félnek a leginkább angolul megszólalni – nemzetközi kutatásunk a 444.hu-n Legfrissebb közép-európai kutatásunkban az vizsgáltuk, hogy milyen módszerekkel tanulnak idegen nyelvet manapság a fiatalok,...