Élménybeszámolók a 2021-es Angloville Junior táborról
A Mathias Corvinus Collegium és az Angloville Nyelvi Sziget pályázatot hirdetett az MCC Középiskolás Programjának résztvevői számára, amely során két diáknak lehetősége adódott a Junior korosztálynak (12-19 év) szervezett táborunkban részt venni. A programon Wettstein Annamária és Máté Benedek képviselték az MCC-t, akik megosztották velünk tapasztalataikat az Angloville Junior táborával kapcsolatban. A diákok a nyári Angloville Junior táborunkhoz csatlakoztak, ahol angol anyanyelvi mentorok segítségével fejleszthették kommunikációs készségeiket.
„Az MCC támogatásának köszönhetően lehetőségem volt nyáron részt venni az Angloville által szervezett nyári táborban, ahol anyanyelvi mentorokkal való beszélgetések, programok, játékok során mélyíthettem el az angoltudásomat. A hét során az általam választott mentor segítségével egy prezentációt készítettem el egy általam választott, számomra fontos témáról, az Európai Unióról, amit a csoportnak prezentáltam az utolsó nap.
Számomra már a buszút odafelé egy fantasztikus élmény volt, ugyanis, mivel nem ismertem senkit, találomra egy mentor mellé ültem, akivel aztán végigbeszélgettük angolul a Salgótarjánba vezető utat. Vele aztán az egész tábor során rengeteget beszélgettünk, rajta keresztül hazájának, Kenyának a kultúrájáról, közéleti eseményeiről is rengeteget tanulhattam.
Megérkezésünk után felfedeztük a szállást, ami mesebeli helyszínen, egy erdő közepén volt. Ezután ismerkedős játékok és rövid beszélgetések során megismerkedtünk a mentorokkal, ugyanis az első nap végére döntenünk kellett a mentorunk személyéről, hogy másnap már megkezdhessük a felkészülést. Az anyanyelvi beszélők mind sugárzóan kedves és nyitott fiatalok voltak, akikkel az első perctől nagyon könnyű volt megtalálni a közös hangot. Én végül a közös érdeklődés alapján választottam, mert volt egy mentor, aki diplomatának készült, ezért nemzetközi eseményekről és folyamatokról nagyon izgalmas beszélgetéseket tudtunk folytatni. A hét folyamán ő segített összerakni az EU-s prezentációmat, amiben az egyetlen nehézséget az jelentette, hogy nem rendelkeztem eleinte kellő szókinccsel ezen a területen, de ebben óriási segítség volt az ő tudása. Az angol nyelvre ebben a környezetben nagyon gyorsan rá tudtam hangolódni, napról napra oldódtak a gátlásaim és fantasztikus volt felfedezni, hogy teljesen más kultúrákból jövőkkel tudok kapcsolatot létesíteni, szélesíteni tudom a látókörömet a nyelvtudásom által.
Kreatív programok és kisebb projektek voltak még a napi programunk fontos részei, ezek során kisfilmet, rap-et, rövid színdarabot és különböző egymás megismerését elősegítő feladatokat is csináltunk. Rengeteg nevetés kísérte a közös alkotást és szuper csapat alakult ki, akikkel sokszor esténként közösen társasoztunk, beszélgettünk, ilyenkor a mentorokkal is volt lehetőségünk több időt eltölteni kötetlen formában.
Számomra a legizgalmasabb program a „Speaking Session” volt, amikor az anyanyelviekkel beszélgettünk 2-3 fős csoportokban. Ekkor volt lehetőségem mongol, kirgiz, zimbabwei, nigériai, angol, jamaikai és török fiatalokkal is beszélgetni, és mi, magyarok is meséltünk nekik a hagyományainkról, kultúránkról. Színes pontja volt a tábornak, amikor táncokat tanítottunk egymásnak, így az utolsó estére, amikor a „Ki mit tud?” volt, táncoltunk kenyai, lengyel és belga táncokat is, és magyar népdalok is elhangzottak.
Az utolsó nap nagy eseménye volt még a prezentációk bemutatása. A hét során beszéltünk már arról, hogy ki milyen témát választ, ezért már mindannyian izgatottan vártuk egymás munkáit. Nagyon színes előadástémák voltak, a magyar ételektől a furcsa bolygókon át szó esett a testképzavarokról is. Amikor én következtem, magabiztos angoltudással és felkészülten tudtam kiállni a többiek elé az egészhetes felkészülésnek köszönhetően, és szerintem elértem az előadásommal a célomat: azokban is fel tudtam kelteni az érdeklődést a témám iránt, akiktől egyébként nagyon távol áll, és bővíteni tudtam az ismereteiket az EU-ról, amelyeket uniós állampolgárként szerintem nagyon fontos elsajátítanunk.”
Wettstein Annamária
„ Izgalmas lehetőségnek tartottam a nyelvtudásom fejlesztésére ezt a tábort, de az ott tapasztaltak felülmúlták elképzeléseimet. A szokásos száraz nyelvi órák helyett itt anyanyelvi környezetet teremtettek számunkra a világ minden tájáról érkező fiatal mentorok, akikkel a nap minden percében együtt voltunk. Ettől inspirálóbb tanulást el sem tudok képzelni.
Máté Benedek
Hasonló bejegyzések:
Tanácsok a külföldi nyelvi táborhoz – Angloville az Életforma oldalán
Tanácsok a külföldi nyelvi táborhoz – Angloville az Életforma oldalán Hogyan hozzuk ki a legtöbbet a nyárból? Kommunikációalapú nyelvoktatást szorgalmaznak a közoktatásban. Ennek egyik első kézzelfogható bizonyítéka lehet, hogy...
Külföldön fejleszthetik tudásukat a diákok – Angloville a VEOL oldalán
Külföldön fejleszthetik tudásukat a diákok – Angloville a VEOL oldalán A Nemzeti alaptanterv új tervezetében „kommunikációalapú nyelvoktatást” szorgalmaznak a közoktatásban. A kommunikációs fókusz első kézzelfogható bizonyítéka...
A régióban a magyar diákok félnek a leginkább angolul megszólalni – nemzetközi kutatásunk a 444.hu-n
A régióban a magyar diákok félnek a leginkább angolul megszólalni – nemzetközi kutatásunk a 444.hu-n Legfrissebb közép-európai kutatásunkban az vizsgáltuk, hogy milyen módszerekkel tanulnak idegen nyelvet manapság a fiatalok,...